donderdag 14 augustus 2014

Crochet along 2014

Net als zovelen (over de hele wereld), heb ik me gewaagd aan het project 'Crochet along 2014.'
Het is de bedoeling dat je elke week een stukje van het patroon ontvangt en dus elke week van 2014 een stukje haakt aan een deken. Hij kan zo klein of groot worden als je zelf wilt. Via facebook of diverse blogs kun je de resultaten wekelijks gezamenlijk delen of bespreken. Erg leuk!!
Al snel bleek dat ik geen geduld had om telkens een week te wachten. Daarom had ik het patroon in het Engels opgezocht en ben ik als een gek gaan haken. In een maand of 3 had ik hem af. Op deze site kun je het patroon vinden.

Ik begon met 312 steken. De eerste rij lossen had ik te strak opgezet, waardoor na zo'n 25 toeren de zijkanten van de deken helemaal scheef werden en er bobbels in de deken kwamen. Ook vond ik hem iets te breed. Daarom besloot ik hem opnieuw te maken en heb ik 288 steken opgezet. Het aantal steken moet deelbaar zijn door 24.
Ik heb hem helemaal volgens het patroon gemaakt, maar heb hem nog een heel stuk langer gemaakt dan in het patroon, zodat je er op de bank lekker onder kunt liggen. Ook heb ik niet de bobbelstitch gebruikt voor de rand van de deken, omdat ik dat niet zo mooi vond. Mijn moeder heeft deze deken ook gehaakt in pasteltinten en zijn had hem iets eerder af. Zij had een schulprand gehaakt en dat vond ik eigenlijk ook leuker dan de rand uit het patroon. Ik zal wel eens een foto vragen van haar deken.
Toen hij helemaal af was liep de rand niet helemaal gelijk Ik heb de deken toen op de grond gelegd en nat gemaakt met een plantenspuit. Vervolgens heb ik het wat rechter getrokken. Ook de bobbels in de deken heb ik platgeduwd, waardoor hij er nog mooier uitziet.

In wording...
Het eindresultaat!

Schulprand



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen