maandag 29 oktober 2012

Waxinelichthouder kerst maken

Omdat de donkere dagen weer voor de deur liggen, leek het me leuk om houders voor waxinelichtjes te maken.

Voor de waxinelichthouder die ik heb gemaakt heb je nodig:
Een leeg glazen potje (van bijvoorbeeld babyvoeding)
Wol/katoen oid
Haaknaald
Lijm of dubbelzijdige plakband
Waxinelichtje

Het potje

Haak een lange rij van lossen.
Doe lijm of plakband op het lege potje.
Wikkel de lange rij lossen er omheen, zoals jij zelf wilt (ik heb het er een beetje scheef omheen gedraaid voor een speels effect).

De sterren

Om de versiering van het potje 'af' te maken en in de kerststemming te krijgen, heb ik twee sterren van verschillend formaat gehaakt. Klik hier voor het filmpje wat ik heb gebruikt om de sterren te haken.

Voor de blauwe ster heb ik drie rondes gehaakt. Precies zoveel als het filmpje laat zien.
Voor de witte ster heb ik twee rondes gehaakt.

Daarna heb ik de twee sterren met elkaar verbonden en nog een rij lossen gehaakt en dit om de hals van het potje vastgelijmd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten